G-9Q5QSD1WHY אפרופו פייסבוק | טל לוי דיאמנשטיין יעוץ עסקי ואירגוני
top of page

עושים עסק
- מאמרים

חיפוש

אפרופו פייסבוק


פייסבוק

לחלק מכם הפוסט הזה ירגיש טיפשי. לחלק הוא יהיה משמעותי.


בשביל כמה וכמה לקוחות שעוברים איתי תהליך החלטתי כן לכתוב.. כי מי יודע מה מרגישים אלה שלא נמצאים כאן להגיד לי.


אפרופו פייסבוק


1.פייסבוק הוא בעיקר רשת חברתית.

האלגוריתם הזה שכולם אוהבים לדבר עליו הוא בסך הכל עובד בצורה הגיונית, הוא מראה לנו את האנשים שאיתם יש לנו אינטרקציה ומניח שהיתר לא מעניינים אותנו.

רוצים לייצר עניין עם חברים רחוקים? עלינו לעשות מה שאנחנו עושים בחיים האמיתיים - להתעניין בהם, באופן יזום. וראו קסם, למחרת הפייסבוק ידאג לספר לנו בדיוק באיזה טיול הם היו עם המשפחה. ככה זה.


2. אפרופו חברים

כמו בחיים האמיתיים, אנחנו לא נכנסים לחדר שיושבת בו קבוצת חברים, צועקים מה אנחנו מוכרים ויוצאים, זה לא שיווק נכון, אלה סתם צעקות.


ככה גם בפייסבוק.

אנחנו רוצים לשווק בקבוצה? צריכים להיות חלק ממנה. נשאל, נגיב, נצחק, נספר סיפור, נייצר אינטרקציה, נשווק את האדם שאנחנו, לא את השיקוי הנהדר שרקחנו מתמצית צבי ים.


3. אפרופו צבי ים.

רב האנשים שאני פוגשת פוחדים פחד מוות להגיב בפייסבוק, כי זה אוטומטית מייצר אצלם הצפה של התראות. אם זה לא מספיק ברור תגידו אבל ככה זה עובד: מגיבים, שולחים, ואז... לוחצים על שלושת הנקודות בפינה הימנית ומבקשים מהפייסבוק להשבית את ההתראות (יש ציור קטן של פעמון ועליו קו - זה זה!). לפעמים אין עדיין כבה, אז עושים הפעל ואז שוב כבה. שתי שניות ואין התראות.

למה זה חשוב? כי אם לא נגיב אז האלגוריתם השובב יאפשר לנו פחות ופחות להחשף.


4. אפרופו חשיפה.

זה ידוע לכל ש... אנשים לא קוראים תוכן בכלל / כן קוראים דווקא תוכן / שאנחנו חייבים לקצר את הטקסט / שאנחנו חייבים להאריך את הטקסט / לספר סיפור / כן / לא לרשום תאריך...

זה מבלבל ובעיקר לא נכון.


מה כן נכון?

זאת תורה שלמה והיא תורה מותאמת אישית, לכו ללמוד אותה.


5. אפרופו תיוג...

תייגו אותנו בפוסט מעצבן - שלוש הנקודות הקסומות יאפשרו לנו להסיר את התיוג מהפוסט ולהוציא אותנו ממעגל ההתראות האינסופי.

לא רוצים להעליב את הדודה שתייגה אותנו? נכבה התראות...


6. אפרופו התראות

אנחנו חברים בקבוצה של בעלי כלבים ג'ינג'ים עם שפם בקריית עקרון? יש שם פעילות שוקקת חיים? אנחנו שם, אבל לא מעניין אותנו כל מה שקורה כל דקה.

ניגש להגדרות הקבוצה ונשנה את הגדרת ההתראות. אפשר לעשות את זה בכל קבוצה ולהחליט איזה קבוצות כן חשוב לנו להיות מעודכנים בכל רגע ואיזה ממש לא.


איך יודעים אם קבוצה טובה לעסקים? יש בה דיונים רציניים? תגובות? היא כנראה מנוהלת היטב ותוכלו למצוא ולהתמצא בהם, במקביל קחו בחשבון שאם נבחר לפרסם את עצמנו בקבוצה בניגוד לכללים - ככל הנראה יבעטו אותנו ממנה..

7.אפרופו האשטאג

זה חשוב אבל לא הכי חשוב.

הוא מאפשר לאנשים שמחפשים נושא מסוים למצוא אותנו ביתר קלות ולהחשף למי שאנחנו ולמה שאנחנו עושים גם הרבה אחרי שהפוסט נכתב.

בעסקים - כדאי לערוך מחקר קצר ולהבין איך כדאי ונכון לכתוב כדי שמי שיחפש אותנו - ימצא.


8. אפרופו חיפוש,

מדי פעם, נחפש את המושגים שרלוונטיים לנו (למשל גמילה מחיתולים אם אני יועצת גמילה) הלקוחות שלנו מקיימים דיונים ברחבי הרשת בדיוק על הנושאים שבהם נוכל לתת עצה טובה, הפנייה, חוות דעת או אפילו קישור לאתר שלנו.


9. אפרופו קישור לאתר

זה האתר שלי www.tald-hr.com אני מלווה ארגונים בבניית תוכניות עבודה וזה חלק ממה שאני עושה - מסירה חסמים.  אז אם אתם מכירים מישהו שעדיין מפחד מפייסבוק, שתפו אותו, ואם יש לכם טיפים מגניבים שיהפכו את הפייסבוק לגן עדן עבור אחרים, שתפו אותי.


אין תזמון טוב יותר מעכשיו, כשתוכניות העבודה של 2020 כבר מתחילות להכתב.


10.אפרופו תזמון,

בדף עסקי בפייסבוק אפשר לכתוב מיליון ואחת פוסטים ביום אחד, ולתזמן אותם כך שיטפטפו בקצב הנכון... שינוי קטן בהגדרות = יותר זמן פנוי לנהל את העסק.


11.אפרופו אפרופו.

מתה על המילה אפרופו. מילה פריכה כזאת ... (:

 🤣


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page