G-9Q5QSD1WHY טל לוי דיאמנשטיין יועצת ארגונית מלווה עסקית | כל עסק צריך חזון?
top of page

עושים עסק
- מאמרים

חיפוש

עוד מועד לחזון


לוקח זמן לדייק את עצמך, או שבעצם אנחנו כל הזמן מדייקים את עצמנו, כי אנחנו משתנים כל הזמן, אז בעצם זה לא שזה לוקח זמן, זה החיים עצמם, בין דיוק לדיוק...


בפרוש עלינו הקורונה, ניצבתי בפני הזדמנות חד פעמית לעצור את הגלגל, ולחשוב ביני לביני מה אני באמת רוצה והכי חשוב, איך אני רוצה.


אני אוהבת לעשות את כל מה שאני עושה היום.

אני אוהבת כל אחד ואחת מהלקוחות שלי, עצמאיים יחידנים, בעלי עסקים קטנים, בעלי עסקים קצת יותר גדולים, אוהבת להתלבט איתם, ללמוד מהם, להתאהב יחד איתם ודרכם, במה שהם עושים.


אני אוהבת לעשות השמות ללקוחות שלי, את הרגע הזה שבו אני מוצאת את האדם שמתאים בדיוק כמו כפפת לטקס ליד עם אלכוג'ל, ואז אני עושה שני אנשים מאושרים לפחות.


אני אוהבת לעמוד מול קהל בהרצאות או סדנאות, בין אם מדובר בשוטרים מקסימים, במסגרת תפקידי במכללה, או בבני הנוער, שמייצרים מציאות אחרת באופקים.


אני אוהבת לשזור פרחים עם קשישות וקשישים במסגרת המיזמים החברתיים שלנו, או לשפץ מבנים או להזיע עם המתנדבים בצביעת משחקי רצפה ענקיים בשכונות שכוחות אל, אוהבת את הדרך, את התוצאה, את המתנדבים, את הקשישים, את הילדים, את החיוכים של רגע הסיום.


אני אוהבת את בני הנוער שאני מלווה במסגרת תוכנית עסקי כפרי, שיוזמים עסקים בתוך כפרי הנוער שהם גרים בהם, עסקים עם קריצה לחקלאות ועם הרבה מאד פוטנציאל, תום וחדוות עשייה.


אני אוהבת, באמת ובתמים את כל העשייה שלי בשנים האחרונות, את המסע המטורף הזה, את רכבת ההרים שקוראים לה החיים שלי.

עד לפני כמה חודשים שמעתי הרבה קולות מבית ומחוץ,

אבל בעיקר קול פנימי שאמר לי להתמקד, לעשות משהו אחד כמו שצריך ולהיות טובה בו, ובמקום הזה הייתי די חצויה כי אני באמת אוהבת את הכל ולא רוצה לוותר על כלום.


היום אני מבינה שאני כן עושה משהו אחד שאני באמת טובה בו, ורק צריך לדייק את זה מספיק טוב כדי שזה יהיה ברור למי שקורא ורואה אותי.


אני מעצבת תפיסה של הארגון בעולם החדש, תפיסה שלפיה ארגון חייב להיות קצת מכל דבר (קצת יותר גמיש, קצת יותר יצירתי, קצת יותר יציב, קצת יותר אקולוגי ועוד קצתים, והרבה מדבר אחד – מאושר). כן, מאושר.


בפועל – ארגון צריך שיהיו בו האנרגיות הנכונות, תוכנית העבודה שמותאמת לו, האנשים הנכונים לו, ארגון צריך להשקיע היום בעובדים המאושרים של המחר, בסביבת העבודה, בחברה שבתוכה הוא נוכח, כי ההשקעה הזאת היא שמקנה לו יציבות לאורך זמן וגמישות שכל כך מתבקשת בימים כמו אלה.

זה החזון שלי, הוא לא כתוב כמו ש"צריך", כי נמאס לי ממה ש"צריך".

"הארגון של העולם החדש" הוא ארגון המאמץ תפיסת עולם של ארגון בר קיימא, המצוי בסינרגיה עם החברה ממנה הוא חלק, מקיים מודל אחריות חברתית פנים ארגונית כלפי עובדיו ובעליו, ועושה את העולם למקום טוב יותר באמצעות ניצול נכון של משאבים ובכללם – מבנה, הון אנושי, רווח ועוד.


אין לי ספק שתשוקה, חדווה וחשיבה הוליסטית הם הגלגל המניע של הארגון בעולם החדש.

אפעל לשילוב כלים מעולם היעוץ הארגוני, התכנון הסביבתי, הפסיכולוגיה הארגונית ועוד, בכדי ללוות את הארגון בפיתוח גמישות עסקית וחשיבה יצירתית בכלל הרמות.


אין לי את כל התשובות לגבי מה שצריך כדי להצליח, אבל יש לי היכולת לאפשר לארגונים לחשוב אחרת, להיות גמישים יותר, יצירתיים יותר, שלמים יותר, ולהתאים את עצמם למציאות המשתנה. או במילים אחרות להיות ארגון מוביל בעולם החדש. ואם גם אתם רוצים להיות ארגון של העולם החדש, אתם מוזמנים לעלות לרכבת, נפצח את זה יחד.





פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page