G-9Q5QSD1WHY יעוץ ארגוני ועסקי על שבעת הגמדים של שלגיה ועובדים בעידן המודרני טל לוי דיאמנשטיין יועצת אירגונית ומנחה עסקית
top of page

עושים עסק
- מאמרים

חיפוש

על שבעת הגמדים של שלגיה ועובדים בעידן המודרני


שבעת הגמדים - וולט דיסני
שבעת הגמדים - כל הזכויות שמורות לאולפני וולט דיסני

ב23.12.37 – היום לפני 78 השנה יצא לאקרנים סרט האנימציה הראשון באורך מלא שלגיה ושבעת הגמדים מבית וולט דיסני.

שבעת הגמדים - דוק, רטנוני, עליזי, ישנוני, ביישני, אפצ'י, וטיפשוני (שיש המכנים אותו גם זללני), בסיפור ובסרט עובדים במכרה, ומתגוררים יחדיו בבקתה.


לכבוד יום ההולדת של הגמדים חשבתי שאפשר יהיה ללמוד מהם דבר או שניים על שותפות ועל הרכב צוותים בעבודה:

דוק – הדוקטור,

אחראי על תכנון סביבת עבודה יעילה, בירוקרטור אמיתי - למידה מתמשכת מתהליכים שיפור והתייעלות, ובעיקר – סוף מעשה במחשבה תחילה. הוא ידע להגיד במדויק מה מצבו של התזרים, התקציב ואיפה אנחנו עומדים מבחינת היעדים בתוכנית העבודה.


כל ארגון צריך אחד כזה - מישהו שיודע להסביר את הרשימות והנתונים, מישהו שלא מתפתה לדבר ברגשות אלא בעובדות.

עליזי

אחראי ליצירת סביבת עבודה משעשעת, מקום ש"כיף" לעבוד בו, שיגרום לכולם לחייך, שיגרום לכולנו לרצות לבוא לעבוד "עם שיר בלב" בכל יום מחדש, חברותי, עוזר ומסייע לכולם,


הוא שחקן הנשמה של הארגון, בהרבה מקרים הוא בכלל לא העובד הטוב ביותר, גם לא המסור ביותר, אבל הוא הלב הפועם שמאפשר לכל השאר - לעשות את העבודה, וכן, הוא אחראי על הכיבוד.

רטנוני

אחראי על ההתמקדות, מוודא כל הזמן שהאחרים לא סוטים מהמטרה המרכזית, שה"כיף" לא משתלט על מקום העבודה – ושכולם מאופסים, הרבה פעמים מתבלבלים בינו לבין הדוקטור, ובהרבה מקרים הם גם יהיו חברים, ישבו יחד ויקטרו בימי הכיף והגיבוש,


הם שניהם נחוצים כדי לאזן ולתזכר שבסוף גם התוצאות חשובות לא פחות מהדרך, איך מגייסים ורותמים אותם לקחת חלק? מאפשרים להם להישמע, ובעיקר מפסיקים לפחד מהם ומכירים בחשיבות הקול הייחודי שלהם.

ישנוני

איש החזון והחלומות הגדולים, מביא לצוות שיטת עבודה אחרת (מהסוג שמביאים איתם גדולי המוחות בהיי טק), מהווה תזכורת לתובעניות המשימה ומאלץ אותנו להתאוורר מהדפוסים המוכרים ול.. חלום.


הוא לא איש ביצוע, הוא איש של הגשמה עצמית וארגונית, הוא תמיד בצעד הבא וזה המקום הכי מדויק לו - כדאי לתת לו לחדש, לפתח, ליצור, לעשות את זה בדרך הייחודית שלו.

ביישני

איש עשייה, עסוק בעבודה ולא בדיבורים עליה, זורם עם שינויים, סתגלן, מלמד שיעור חשוב בצניעות, מסייע ביציבות ובשיקול הדעת, הוא לא ייקח קרדיט על הדברים שעשה, וחשוב לזכור כן לתת לו את מה שמגיע לו.


אנשים כמו ביישני הם העובדים הכי מסורים ונאמנים לארגון, הם ה"דינואזורים" של הארגון, באים לעבודה בבוקר במשך שנים על שנים, אם לא תיזמו שיחת העלאה הם יתייבשו לבקש, כדאי שנכיר בערך שלהם ונבליט אותם, אחרת, יום אחד הם פשוט לא יהיו שם יותר, ולא נאמין בכלל כמה דברים הם עשו שאפילו לא ידענו ...

אפצ'י

טבעי, אמיתי וכנה, הכל אצלו - בפנים. מלמד אותנו לדבוק תמיד באמת גם כשהיא לא נעימה במיוחד, חסר בושה, הוא מכיר בערך של עצמו, דעתן וברוב המקרים יהיה בטוח שכולם טועים, כשהוא מרגיש בנוח ורואה בצוות משפחה ובארגון בית הוא ינצל כל הזדמנות להגיד את הדברים.


עשוי להיות איש שיווק מעולה אם יש לו הכלים הנכונים להתמודד עם התנגדויות מאחר ויכול להביא את האחרים להרגשה של אי נוחות וצריך לדעת לנהל אותו בחוכמה וברגישות, מנהל טוב ידע לרתום ולגייס אותו לתרום יותר אבל לאפשר גם לאחרים מרחב בטוח להשמיע דעות על ידו.

טיפשוני

אמין ותמים להחריד, בעל מחשבה יצירתית, שעשויה להראות לפעמים אפילו טיפשית במיוחד. לא חושש להביע דעות משונות, כי הוא לא פוחד מתגובות שליליות. יכול להוביל לשינוי כיוון משמעותי ומקדם אפילו מבלי שהתכוון לכך, יוצר גירויים מחשבתיים, עוזר ומסייע בטוב לבו, באותה המידה הוא גם יכול לגרום לנזקים גדולים (כי התכוון לפתור בעיות בדרך שלו, כי עשה דברים בצורה אחרת ממה שמקובל).


ניהול צמוד שלו לצד העצמה במקומות הנכונים יכול להפוך אותו לעובד בעל תרומה משמעותית לארגון.


איזה סוג של גמד אתם? איזה סוג של גמד הייתם רוצים להיות?

*התמונה נילקחה מאתר אולפני וולט דיסני - כל הזכויות שמורות לאולפני וולט דיסני



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page