G-9Q5QSD1WHY לייצר לימונדות מתוקות ומלפפונים חמוצים | טל לוי דיאמנשטיין יעוץ עסקי ואירגוני
top of page

עושים עסק
- מאמרים

חיפוש

לייצר לימונדות מתוקות ומלפפונים חמוצים



דולפין

לפני כמעט שנה באחד משיטוטי הרבים בחנויות האין סוף שטויות בחצי מחיר, שתמיד יהיו להם שני שמות ואחד מהם יהיה סטוק - שעון חול פשוט מפלסטיק בזיל הזול.


הסתכלתי על חתיכת הפלסטיק הזו וחשבתי ביני לביני שהוא עשוי להיות פתרון לאחת הדילמות שכרוכות בגידול של שני ילדים, שבטוחים שהם דולפינים עם פיצול אישיות.

למה פיצול אישיות?

כי אצלי (אני יודעת, אצל כולם) לא מוכנים להכנס למקלחת, אבל גם לא מוכנים לצאת ממנה.


בערב הצבתי את השעון במקלחת ושאלתי כבדרך אגב, אם הם חושבים שהם מסוגלים לנצח את השעון?

ובכן, הדולפינים החביבים שלי פשטו את הבגדים בשמחה, ועשו כל שביכולתם כדי לתת פייט לאבק הלבן הזורם לתחתית.

מה אגיד? בשנה האחרונה בזבזנו פחות מים,

וחסכנו שעות ארוכות של ויכוחים על "להכנס" ואיומים של "לצאת", והחלפנו אותם בתחרות כיפית עם הזמן ובניצחונות קטנים ומוחצים של הדולפינים הקטנים.


יצירתיות היא כישרון זה נכון, אבל היא גם בהחלט משהו שניתן לפתח.


כמו כל דבר בחיים, יש כאלה שפשוט נולדו עם זה - אנשים שרואים בכל דבר הזדמנות ומצליחים לייצר לימונדות מתוקות ממלפפונים חמוצים, ולא כל כך מבינים רוב הזמן איך זה שאחרים לא רואים את מה שהם רואים.


ויש כאלה שלא נולדו עם זה, אבל יכולים "להתאמן" על השריר הזה ולפתח אותו מספיק, כך שיוכל לשמש אותם בעת הצורך. (אני אגב בקטגוריה הזאת, מתאמנת כל הזמן)


מתי מגיע "הצורך" הזה?


יצירתיות, או יותר נכון הצורך ביצירתיות, נמצא סביבנו כל הזמן. ולא, הוא לא שמור רק לבעלי עסקים או לאמנים, הוא בא לידי ביטוי בכמעט כל אינטראקציה עם הילדים שלנו, בשיחה עם הפקיד בבנק שלנו, בתכנון בר מצווה לילד במינימום תקציב ובתהליך של דיאטה.


יצירתיות לפיכך היא אורח חיים.


אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לעבוד על השריר הזה? קיבצתי כמה טיפים שעוזרים לי מאד, ואני מקווה שתמצאו בהם ערך. מוזמנים כמובן להוסיף, להגיב, ולשתף אותי איך אתם התמודדתם עם הדולפינים שלכם.



 


1. שוטטו במקורות השראה – פינטרסט, יו טיוב, פייסבוק, סרטוני טד, ספרים ואפילו הצצה בתמונות ישנות שלכם, כל דבר חדש הוא כלי נהדר לגירוי היצירתיות.


2. עשו מדי פעם משהו שעוד לא עשיתם – הכינו רשימה של כל מיני חוויות שתמיד חלמתם / חשבתם / לא העזתם / חברים המליצו לכם - נסו לצאת לטבע, לנסוע למקומות חדשים, לשחק משחק אהוב, לטעום משהו שעד עכשיו נמנעתם ממנו במיוחד.

חלק מהחוויות יהיו מהנות, חלק ממש ממש לא, אבל היי, גם ספורט הוא לא 100% הנאה ובכל זאת אנחנו מבינים את החשיבות שלו..


3. הכניסו משחקי חשיבה למרחבים הפיזיים שאתם נמצאים בהם - קובייה הונגרית או כל משחק קצר בפלסטלינה או אוריגמי - בנייה של משהו פיזי בעזרת הידיים, שמכריח את המוח לעזוב דפוסים ישנים, ולפתח קשרים חדשים. כשהדברים האלה זמינים לנו, אנחנו משתמשים בהם יותר. נסו לפזר אותם במקומות שבהם אתם הכי זקוקים להם (במשרד, בפינת האוכל וכו')


4. שתפו וחפשו פרספקטיבה יצירתית חדשה - שאלו את החברים לדעתם ולרעיונות שלהם על כל מיני דילמות קטנות שממלאות את חייכם. והכי חשוב – התייעצו עם ילדים, להם יש הרבה פעמים פתרונות ורעיונות שאנחנו בכלל לא היינו מדמיינים.


ככל שתדברו על דברים בקול, תשמעו את עצמכם ואת הסביבה, וסביר להניח שתמצאו הרבה יותר פתרונות ממה שדמיינתם.


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page